Účinné cviky na hubnutí břicha, se kterými zapojíte všechny potřebné svaly břicha – není nutné mít speciální nářadí, tudíž je můžete cvičit i doma.

Abyste získali opravdu přitažlivé břicho, nemusíte znát desítku cviků nebo držet přísné diety – důležité je, abyste zapojili všechny důležité svaly břicha.

Stačí tedy vhodně kombinovat například tyto cviky:

I) Cviky na horní část břicha (břišní sval přímý)

Doporučený cvik na hubnutí břicha: zkracovačky

Doporučení:

  • s tímto cvičením formujete především horní „kostky břicha“
  • vůbec nemusíte zvedat záda – stačí se zvedat tak, abyste zatnuli břicho
  • nepomáhejte si tím, že byste rukama tahali hlavu nahoru – může to škodit krční páteři a snížila by se účinnost cvičení
  • pomalejší pohyby zajistí vyšší účinnost cviku
  • vydechujte při zvedání hlavy

II) Cviky na hubnutí spodního břicha (stále břišní sval přímý – jeho spodní část)

Jakékoliv cvičení, při kterém ležíte a máte nohy těsně nad zemí, posiluje právě tento sval.

Můžete tedy buď držet jen nohy nad zemí nebo s nimi různě kmitat, stříhat apod.


Doporučení:

  • u tohoto cviku se snažte držet celou plochu zad na podlaze
  • ze začátku Vám přijde možná cvičení náročné – zvedněte tedy nohy trochu výše – tím břichu uberete zátěž

III) Cviky na šikmé břišní svaly

Doporučené cviky na hubnutí břicha: zkracovačky s vytáčením trupu

zkracovačky s vytáčením

IV) Posilování břišního svalu příčného:

Cvičení na hubnutí břicha – takzvaný PLANK. Toto cvičení zapojuje i další svalové partie, nejen břicho. Spalujete tak kalorie ještě rychleji, než u ostatních cviků na hubnutí břicha.

U tohoto cviku si můžete vybrat ze 3 fází:

Fáze 1: Vycházejte z pozice „dámské kliky“ – pouze se opřete o předloktí, ne o dlaně. Vydržte v této pozici půl minuty až minutu, dejte si půl minuty pauzu a opakujte. Pro ideální výsledky si dejte 4 opakování.

Fáze 2: Vycházejte z pozice běžných klliků. Provádějte ve stejných intervalech, jako ve fázi 1.

Fáze3: Ruce opět zapřete o dlaně – ale pro zapření použijte např. židli, postel nebo gymnastický balon. Intervaly cvičení stále stejné.


Proč se většině lidí nikdy nepodaří vyrýsovat přitažlivé břicho?

Důvodem rozhodně není nedostatek vytrvalosti nebo malá disciplína. Naopak – znám mnoho lidí, kteří dělají desítky cviků na břicho denně a přesto nemají vyrýsované, přitažlivé svaly.

Proč?

Protože pomocí cviků na břicho rozhodně nespalujete tuk na břiše. A aby Vaše přitažlivé svaly byly vidět a měl(a) jste přitažlivé břicho – musíte se také zbavit tuku na břiše.

Jak se tedy zbavím tuku na břiše?

Pro spalování tuků je potřeba zkombinovat určitý druh pohybu společně s dobře sestavenou stravou. Pokud Vás zajímá více informací o principech hubnutí, které Vám umožní získat přitažlivé břicho, klikněte na následující ikonu: