Cviky na posílení břišního svalstva,
které Vám umožní zformovat
ploché a přitažlivé břicho:

1. Izolované cviky na posílení břišního svalstva

S těmito cviky nebudou mít problém ani začátečníci, protože dochází k zátěži pouze břišního svalstva, zbytek těla se namáhá naprosto minimálně.

Typickým příkladem jsou zkracovačky:

  • zvedejte hlavu natolik, abyste měli maximálně zatnuté břicho – dál už nemusíte
  • ruce si můžete chytit za hlavou, ale rukama si nepomáhejte – snížilo by to účinnost cviku
  • cvik provádějte spíše tahem, ne švihem
  • výdech probíhá při zvedání hlavy, při pokládání výdech

2. Kombinované cviky na posílení břišního svalstva

Tyto už jsou poněkud náročnější. Zapojují více svalových partií břicha a i některé další svaly – např. nohy. Výhodou je, že spalujete kalorie rychleji, také se rychleji vyčerpáte.

Příkladem může být „stříhání“ nohou těsně nad zemí:


  • při cvičení se snažte mít záda na podlaze
  • ze začátku si můžete cvičení ulehčit tím, že zvednete nohy výše nad zem

3. Kompletní cviky na posílení břišního svalstva

Zde už posilujete mnoho svalových partií najednou – včetně břicha. Na první pohled se může zdát, že cvik není zaměřen na břicho – ale ve skutečnosti se břicho silně namáhá.

Dosáhnete zde rychlého spalování kalorií a také rychlého vyčerpání. Příkladem může být tento cvik:

Proč se většině lidí nikdy nepodaří vyrýsovat přitažlivé břicho?

Důvodem rozhodně není nedostatek vytrvalosti nebo malá disciplína. Naopak – znám mnoho lidí, kteří dělají desítky cviků na břicho denně a přesto nemají vyrýsované, přitažlivé svaly.

Proč?

Protože pomocí cviků na břicho rozhodně nespalujete tuk na břiše. A aby Vaše přitažlivé svaly byly vidět a měl(a) jste přitažlivé břicho – musíte se také zbavit tuku na břiše.

Jak se tedy zbavím tuku na břiše?

Pro spalování tuků je potřeba zkombinovat určitý druh pohybu společně s dobře sestavenou stravou. Pokud Vás zajímá více informací o principech hubnutí, které Vám umožní získat přitažlivé břicho, klikněte na následující ikonu: